søndag 21. oktober 2007

Ressursside i Norsk


Norsksidene er ei fin ressursside i norsk. Under leseforståelse er det oppgaver for 1.-4.-trinn. Jeg mener at disse oppgavene er fine for fremmedspråklige elever. De får øvelse i å lese, og forstå det de leser, samtidig som de får inn ulike begreper. Det er begreper som går på kroppsdeler, spising, fritidsaktiviteter og andre dagligdagse ting. Man krysser av, svarer på spørsmål eller drar sammen ord, og så får man poeng om man gjør det riktig. Oppgavene kan ses på som et spill, noe som vil motivere elevene til å jobbe med det. Denne siden vil jeg ta med meg ut i skolen og teste ut når jeg får muligheten til det.

2 kommentarer:

Anita sa...

Hei Lisa.
Dette var ei flott nettside, den vil jeg nok komme til å bruke i mitt fremtidige virke. Og som du sier her får elevene inn masse begreper fra første stund. Og her var det mange ideer som også kan brukes tverfaglig, jeg tenker da i forhold til f.eks. prosjektarbeid.

Anonym sa...

Hei Anita!

Jeg er helt enig! Denne siden blir jeg helt sikkert å bruke når i skolen. Der jeg jobber er det veldig mange fremmedspråklige elever, og jeg ser at dette kan bli nyttig for dem.